بهبود عملکرد در اسپارت


 آیا به دنبال راه هایی برای بهبود عملکردتان در بهکاپ هستید؟

رعایت صحیح استایل اسپارت توسط بازیکنان بهکاپ اغلب نادیده گرفته می شوند، اما بهترین بازیکنان حقیقت را می دانند:

رعایت استایل اسپارت مهم ترین بخش است و همچنین یکی از آسان ترین زمینه ها برای به دست آوردن اعتماد به نفس و تقویت توانایی.

اسپارت در بهکاپ یک مهارت نیست، بلکه ترکیبی از کنترل، گرفتن گریپ، ایستادن و استراتژی است. اگر برای بالا بردن کیفیت خود و برنده شدن جدی هستید، یاد بگیرید که چگونه مانند یک حرفه ای اسپارت کنید.

با این شش استراتژی شروع کنید تا بازی خود را تغییر دهید.

 

1. استایل صحیح ایستادن ( تنظیم بدن )

تنظیم بدن از مهم ترین بخش های اسپارت در بهکاپ است. اجازه دهید بازوهایتان شل شوند، شانه هایتان را صاف کنید و خط دیدتان را بر روی مسیر توپ محدود کنید. فاصله بدن با توپ، زاویه بدن با مسیر توپ و نحوه ایستادن خود را تنظیم کنید.

در طول کل فرآیند، بسیار مهم است که بدن شما کاملاً ثابت بماند. هر گونه عدم ثبات یا عدم تعادل متمرکز، هر چند کوچک، باعث ناهماهنگی مسیر پالت می شود. سعی کنید چشمان خود را روی ناحیه ضربه متمرکز کنید تا تمایل بدنتان به حرکت کاهش یابد. حتی بلافاصله پس از ضربه به بالا نگاه نکنید و تا یک شمارش صبر کنید.

 

2. یاد بگیرید که فاصله ها را بسنجید

تا زمانی که نتوانید فاصله ها را به درستی قضاوت کنید، هرگز نمی توانید ضربات را به درستی بزنید. تمرین کنید و یاد بگیرید که چگونه فاصله ها را هر بار درست قضاوت کنید.

یک تمرین که می تواند بسیار کارساز باشد این است که سعی کنید هدفی را روی زمین در فاصله 16 تا 18 متری انتخاب کرده و تصویر را در ذهن خود ثابت کنید. چشمان خود را ببندید، بازوهای خود را بالا بیاورید، سپس به جایی که فکر می کنید هدف قرار دارد اشاره کنید. وقتی چشمان خود را باز می کنید، بررسی کنید که چقدر نزدیک بودید. اگر کمی دور هستید، ناامید نشوید. اکثر بازیکنان بهکاپ می توانند بینایی عالی داشته باشند اما همچنان “کمبود عمق” دارند، به این معنی که آنها تمایل دارند محل هدف را نزدیکتر از آنچه که هست درک کنند.

سعی کنید فاصله را از کنار توپ قضاوت کنید، نه از پشت توپ ( به همان شکلی که در پشت توپ قرار می گیرید ).

این تمرین مخصوصا در بالا بردن کیفیت بازی شما در بهکاپر ( Target Golf ) بسیار موثر است.

 

3. تجسم

برای اینکه یک بازیکن بهکاپ اسپارت خوبی داشته باشد، باید بداند که کجا را هدف گرفته و این امر باعث می شود که بتواند فاصله را بسنجد. هر جلسه را با تمرین تجسم مسیر شروع کنید.

در فرآیندی شبیه به یادگیری نحوه صحیح سنجیدن فواصل، زمین و نوع و شرایط زمین را بررسی کنید و درک کاملی از زمین بهکاپ و بهکاپر ( Zone ) پیدا کنید.

بدن خود را در موقعیت مناسب قرار دهید و آماده شوید، اما حرکت نکنید و روند را در ذهن خود طی کنید. این به شما کمک می کند تا حس بسیار نزدیک تری از همسویی و ریتم خود به دست آورید. این تمرین همچنین به افزایش تمرکز و آرامش شما کمک خواهد کرد.

 

4. تمرین سایه زدن ( Shadowing )

مرحله بعد، تمرین اسپارت بدون توپ است. برای افزایش مهارت در بهکاپ تمرین سایه زدن ( Shadowing ) بسیار موثر است. در مقابل هدف قرار بگیرید و با توپ فرضی نشانه گیری کرده و آماده اسپارت شوید. مراحل یک اسپارت را دقیق و با تمرکز بر روی حرکات خود انجام دهید. در ابتدا مهم نیست که از یک ریتم ثابت و صحیح برخوردار نباشید. تمرین کنید تا اجزای مختلف اسپارت صحیح انجام شود. به مرور و تمرین بیشتر ریتم ثابت و یکنواخت را به حرکات خود اضافه کنید.

این تمرین را در مقابل آینه انجام دهید یا از خود فیلم بگیرید. با مشاهده، ایرادات خود را متوجه می شوید و تلاش می کنید تا کمبودها رو برطرف کنید.

 

5. تمرین 100 اسپارت

نمی توان دقیقاً تأکید کرد که صبر و تمرکز چقدر برای تبدیل شدن به یک بازیکن درجه یک بهکاپ و اسپارت های موفق اهمیت دارد. انجام صحیح 100 بار متوالی، تمامیت شما را آزمایش، تکنیک شما را تقویت و به شما کمک می کند ریتم خود را تقویت کنید. هیچ تمرینی بیش از این ثبات و صبر ایجاد نمی کند. در هر جلسه تمرین به خود قول دهید که 100 اسپارت متوالی داشته باشید.

اگر عزم راسخ داشته باشید که تمام 100 اسپارت شما دقیق و بی نقص اجرا شود، ریتم شما بی نظیر خواهد بود. برای این کار همه سر و صداها و همه حواس پرتی را مسدود کنید؛ تنها چیزی که مهم است فضای بین شما و هدف است.

 

 

6. صبر و اعتماد به نفس

بهبود اسپارت شما به تمرین و صبر زیادی نیاز دارد. بهترین بازیکنان بهکاپ نه تنها می توانند فاصله را به درستی قضاوت کنند و دارای نظم و ریتم بی عیب و نقص در اسپارت خود باشند، بلکه اعتماد به نفس نیز دارند. تنها یک راه برای ایجاد اعتماد به نفس بیشتر وجود دارد: تمرین – تمرین و تمرین.

سعی کنید هر جلسه را با زدن هر تعداد اسپارت بیشتر و پشت سر هم  از سگمنت های مختلف به پایان برسانید. به یاد داشته باشید که هر ضربه را طوری بزنید که انگار تنها یکی از ضربات شما در یک مسابقه است.

مرحله بعد جهت بالا بردن اعتماد به نفس، شبیه سازی مسابقه در تمرینات است. خود را در شرایط مسابقه قرار دهید. یکی از موثرترین کارهایی که می توانید انجام دهید، برگزاری مسابقه و رقابت در جلسات تمرین با هم باشگاهی هاست.

 

 

برای بهبود بازی خود به کمک بیشتری نیاز دارید؟

فقط خود شما به تنهایی می توانید کنترل کنید که اسپارت خود را بهتر کنید یا نه. به یاد داشته باشید، انجام یک بازی هوشمندتر ممکن است آسان نباشد و به ناچار مدتی طول می کشد تا شما واقعاً پیشرفت هایی را در بازی خود مشاهده کنید. با تمرین و تمرین همراه باشید، و شاهد پیشرفت هایی در اسپارت خود خواهید بود.

شکی نیست که موفقیت در یک رقابت بهکاپ کار آسانی نیست، اما با تمامیت، تمرین مداوم، و صبر، به آن خواهید رسید.

 

 

با تشکر از :

  • سرکار خانم مهتا ممدوحی عضو کمیته داوران و مدیر باشگاه بهکاپ آریو

اشتراک گذاری:

Share on telegram
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

سایر نوشته ها